Dagboek deel 4 - Reisverslag uit Monongahela, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 4 - Reisverslag uit Monongahela, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 4

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

16 Mei 2017 | Verenigde Staten, Monongahela

We verlaten het kustgebied en daarmee ook de palmbomen en de vele moerassen. En niet te vergeten de alligators, waar we al tientallen van hebben gezien. Het land wordt groener, er komen dennenbossen, afgewisseld met landbouw met giga grote besproeiingsinstallaties er op. De wegen worden rustig en we genieten. Wat nog meer genieten is, is de camping Raysville aan een zijarm van het grootste meer ten oosten van de Mississippi. Het meer is in de beginjaren van 1900 aangelegd: dammen in de Savannahrivier, waardoor grote stuwmeren ontstonden. De totale lengte beslaat enkele honderden kilometers. De camping ligt aan een oever, omringd door bos. We hebben slechts 1 medekampeerders, ergens ver weg in het bos. Wij hebben een plek met een fantastisch uitzicht, genieten van de ondergaande zon en later op de avond van een knappend houtvuur. Jammer genoeg staan we hier maar een enkele nacht. We trekken door en via een grote brug komen we aan de andere kant van het meer en tegelijk passeren we de staatsgrens van South Carolina. Licht heuvelachtig land, mooie ( maar ook lelijke) huizen,vele, vele kerken, boeren aan het hooien( ja echt waar, met hooischudders zoals de vaders van de onze mannen deden). Vroeg in de middag komen we aan op de camping bij Anderson. De middag wordt luierend op de camping doorgebracht.

• 16 Mei 2017 - 21:17

Drewes En Truus:

Hoe is het weer in South Carolina heb nog last van der luchtvochtigheid?
    Hebben jullie de boiled peanuts al geproefd?
    Veel plezier met elkaar en kijk uit voor de beren in de bergen. Hebben jullie de skuns al geroken??

• 17 Mei 2017 - 11:38

Greetje Punt:

Fijn dat jullie zo genieten en wij erbij. Wij hebben vorig jaar geen beer gezien. Geniet lekker verder doen wij ook.. Groetjes uit een zonnig Portugal xxxx

• 17 Mei 2017 - 17:19

Lina:

Weer een traject met veel afwisseling wat de natuur en de bebouwing betreft.
    Leuk om daar van mee te mogen genieten.
    Hier hebben we de eerste warme zomerdag gehad.
    Veel plezier met de voortzetting van jullie avontuur.
    Groetjes Lina.