Dagboek deel 13, het laatste deel - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 13, het laatste deel - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 13, het laatste deel

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

06 Juni 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Langs mooie brede wegen komen we vandaag in Kissimee bij Orlando aan. Vele mooie " villages" geIen, dorpen voor de 60 plussers met alle voorzieningen rondom.het vervoer op de " villages" gebeurt met golfkarretjes. Idee voor Nederland?
De camping is een echte stadscamping: schoon, verhard, goed zwembad, hele grote plaatsen, maar verder een beetje sfeerloos.
Het wordt de een na laatste maaltijd die bereid gaat worden. Alle restjes worden verzameld en door Aly tot een smakelijk geheel geknutseld. De heren gaan weer afwassen en dat moet in de buitenlucht ( waar het warmer is dan in de camper, want daarin staat de airco to loeien) gebeuren. Bij het naar buiten stappen met de handen vol borden en andere dingen lukt het Roelof niet goed om de afstap te nemen en als in een vertraagde film komt ie op zijn achterste terecht, maar de borden liggen buiten : aan diggels. Jeanet, je krijgt gelijk: we lagen allemaal slap van het lachen. Gelukkig was het toilet dichtbij, want sommigen konden het niet droog houden. Elke camperplaats, op welke camping dan ook, beschikt over een picknicktafels met vaste banken. Maar wij vonden het prettiger om ook losse stoeltjes te hebben. Die kregen we dan ook mee van het verhuurbedrijf. Helaas....van de vier hebben drie het ( bijna) begeven en zitten nu met scheerlijntouw vastgeknoopt. Het laatste stoeltje ging vanmiddag ter ziele. Dat alles met elkaar zal het een 'duur' afscheid maken van Road Bear overmorgen.
De laatste dag is een "Sea World " dag. Het grote pretpark met als thema de dieren van de zee. Rijen auto's ( waarvan slechts 3 campers) en stromen mensen bij de kassa's. Maar met onze internet kaarten konden we vrij gemakkelijk doorlopen. We volgen drie shows: van de orka's, dolfijnen en zeeleeuwen. Geweldige shows met veel water gespetter. De eerste rijen mensen waren dan ook kletsnat tot grote hilariteit van de rest van de toeschouwers. We hebben echt genoten.
Terug op de camping is het inpakken geblazen. De vakantie zit er op en morgen vliegen we weer terug naar Nederland. We hebben in totaal zo'n drie duizend mijlen gereden, geen schade of pech aan de camper, en dat is een fijn gevoel. Het was een vakantie met afwisseling van cultuur, natuur en vermaak. We hebben ons nergens onveilig gevoeld, veel leuke vriendelijke mensen ontmoet, gastvrij en behulpzaam. We hebben genoten van de ontzettend grote winkels met heeeel veel keus.
Dank aan onze chauffeurs die ons veilig hebben rond gereden, dank aan onze kokkin Aly die de lekkerste maaltijden in elkaar heeft geknutseld. Dank aan jullie allen voor de leuke reacties die we kregen op onze verslagen.
We zien elkaar weer terug in ons eigen kneuterige landje!!
Tot ziens.
Roelof, Aly, Jan en Maria.

• 06 Juni 2017 - 02:54

LJE:

Nou, leuk dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad. Ook bedankt voor de verslagen. Behouden thuisvaart. .

• 06 Juni 2017 - 02:55

LJE:

• 06 Juni 2017 - 07:01

Wij hebben genoten en steeds uitgekeken naar de geweldige verslagen. Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. We wensen jullie een behouden terugreis. Jullie kunnen nog lang nagenieten van deze reis.
    Henk en Gina

• 06 Juni 2017 - 15:34

Truus:

Ja aan alles komt een eind maar het is jammer dat het nu al is gekomen voor jullie.
    Geniet nog van de laatste avond en een behouden vlucht en en kom heelhuids in het Hoge Noorden aan.
    We hebben genoten van jullie verhalen!
    groetjes Drewes en Truus.

• 06 Juni 2017 - 16:53

Lina:

Dat zal wel weer wennen zijn in ons kikkerlandje,na zo'n prachtige en avontuurlijke reis.
    Ik heb genoten van alle belevenissen die je zo mooi verwoordde in je verslagen Maria.
    Een voorspoedige terug reis en ik hoor je verhalen nog eens graag persoonlijk!!
    Groetjes Lina

• 06 Juni 2017 - 18:56

Annemieke En Aarnoud :

Het zal wel even wennen zijn om weer terug te zijn en aan alles komt ook een eind natuurlijk.
    We zien mekaar gauw als Jullie weer terug zijn en we hebben
    Genoten van Jullie verslagen!

Groetjes,

Aarnoud en annemieke.

• 06 Juni 2017 - 23:36

Greetje Punt:

Hilarisch, ik zie het voor me ,,scheelde wel weer afwas. Een hele goede vlucht terug en wat krijg je het druk Maria als de jetlag voorbij is met het verwerken van films en foto's. Het was lachen en genieten van de verslagen. Kom goed thuis. Groetjes