Dagboek deel 11 - Reisverslag uit Guyton, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 11 - Reisverslag uit Guyton, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 11

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

03 Juni 2017 | Verenigde Staten, Guyton

De hele reis door vele staten hebben we weinig of geen Interstates ( autosnelweg) gereden, maar vandaag ontkomen we er niet aan. Voordeel: je schiet lekker op en ... De weg is van een goede kwaliteit en dat was niet overal het geval.
Het O'Leno State Park is het oudste State Park van Florida. De Santé Fe rivier loopt gedeeltelijk onder het park door en komt een paar mijlen verder weer bovengronds. De camping is rustig, diep verscholen in de bossen, weinig mensen , maar o wee, veel dieren, hele kleintjes.....teken, overal teken. Er wordt zelfs een schorpioen(tje) gespot. Niet ieder van ons is er gecharmeerd van, maar we zullen het er mee moeten doen. 2 nachten blijven we hier ( en weer geen internet).

Vroeg in de morgen ( nou ja vroeg, half 10 of zo) maken we een wandeling langs de rivier. De start van de trail bij het OLeno Ghost Town: een settlement dat in 1890 floreerde met zaagmolen, hotel, korenopslag etc. Begin 1900 was het afgelopen en de restanten zijn het overblijfsel.. We zien wat schildpadden in het water, evenals een vis met lange zaagsnuit ( volgens Roelof wel 50 cm lang). Veel vogels en prachtige palmvarenbossen. Verder was het een lekkere luierdag. We besluiten deze dag weer met een houtvuur. De sir- loin steaks worden perfect gebakken ( a la LJ) door Jan en Aly maakt er een heerlijke salade en gebakken aardappeltjes bij.

• 03 Juni 2017 - 10:29

Lina:

Ik heb weer volop genoten van reisverslag 10 en 11!!
    Ik had er graag even bij willen zijn.
    De belevenissen op de campings en de verscheidenheid van de omgevingen in de verschillende staten waar jullie door heen trekken!!
    Nog een paar dagen en dan komt de terugreis in beeld.
    Veel plezier en geniet nog van de komende dagen.
    Gr. Lina!

• 03 Juni 2017 - 13:49

Greetje Punt:

Wat een reis maken jullie met veel bezienswaardigheden, flora en fauna. Pas op met die vele teken. Het was weer genieten van de verslagen 10 en 11. Af en toe ook hilarisch dus lachen. Have fun de laatste dagen en een dag geen Internet kan heel ontspannend zijn. Voor nood zijn er toch internetcafe's onderweg. Groetjes van ons

• 03 Juni 2017 - 15:15

Jan En Jettie:

Zelfs jullie leuke reisverslagen worden tijdens onze vakantie in Duitsland door ons gelezen. T.z.t.goede terugreis en wat boffen jullie als " 4 vrienden " metelkaar!!

• 04 Juni 2017 - 09:25

Johan En Ge:

Wat een mooie trip veel herkenning, geniet er van
    Johan en Gè