Dagboek deel 10 - Reisverslag uit Vidalia, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 10 - Reisverslag uit Vidalia, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 10

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

02 Juni 2017 | Verenigde Staten, Vidalia

Onze volgende overnachtingsplek is een stukje Amerika ten voeten uit:loeders van campers, elk met 2 of 3 auto's ernaast. De kerstverlichting brandt volop, ma Flodder scharrelt rond, bordjes van Trump erbij. Overal vlaggen( maar het was ook Memorial Day). Maar de ontvangst was allervriendelijkst: een bijna tandenloze tante met paardenstaart tot op de heupen wijst waar we kunnen staan- een plek waar wel 3 caravans kunnen staan, elektriciteit, water en afvoer. Maar geen : douches of toiletten. Dus alles in de camper!! "Maar kunnen we ook een vuurtje stoken?". Jazeker, zeer behulpzaam komt Joemet de auto over een afstand van 10 meter een BBQ brengen. Achter onze camper loopt een kudde geiten. We krijgen een emmer voer en als kleine kinderen mogen we ze voeren. En een lol dat dat we hebben ( zal de leeftijd zijn denk ik ....) . Om in stijl te blijven hebben we hele maïskolven op het vuur gehad en als konijnen hebben we zitten smullen ( Geen internet).

Als we naar bed gaan, gaan de hemelsluizen open. De volgende morgen regent het nog en hoe!! O jee, en de camper moet worden afgekoppeld van stroom en water. Goede raad is duur: zwembroek aan, regenjackje en klaar is Kees.
We verlaten de Magnoliastaat, zoals Mississippi ook genoemd wordt en doorkruisen een deel van Alabama. Daar krijgen we zicht op de Mobile Bay, een inham van de Golf van Mexico. Florida is nu niet ver meer. Blackwater State Park staat bekend om zijn Blackwater River met zijn gele zandstranden. De naam Blackwater is goed gekozen, het water bevat veel tanine en is daardoor helder, maar donker van kleur. We hebben voldoende tijd voor ontspanning. Morgen wacht ons een lange reisdag. ( weer geen internet).

• 03 Juni 2017 - 05:39

Jan Warring:

Dus de volgende dag vers geslachte kip. (Na het eten van mais lopen de kippen de volgende dag achter je aan (Wim brons), kunnen in America ook kalkoenen zijn.