Dagboek deel 12 Beverly Hills - Reisverslag uit Guyton, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 12 Beverly Hills - Reisverslag uit Guyton, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 12 Beverly Hills

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

03 Juni 2017 | Verenigde Staten, Guyton

We zeggen de State Parks adieu. Het is een fijne vorm van kamperen op deze natuurcampings. De laatste paar dagen/nachten zullen we in de geciviliseerde omgeving doorbrengen.
Op weg naar Beverly Hills ( in Florida en niet bij LA) gaan we bij Cedar Key aan, een klein havenplaatsje aan de Golf van Mexico. Internet had ons een mooi zandstrand beloofd, maar helaas, de werkelijkheid is anders. Het plaatsje zelf is wel aardig: allemaal houten huisjes in allerlei kleuren, maar ook veel vergane glorie . Ook hier heeft de orkaan Catrina huis gehouden. De lucht was zwaarbewolkt, dus de zee was grauw. Jammer, een beetje een teleurstelling.
Sandy Oaks RV resort stelt ons niet teleur. Het is een prachtig, ruim aangelegd park, rustig, heerlijk warm zwembad, pool biljart en tafelvoetbal, grote recreatie ruimt ( voor de bingo voor de oudjes), vele wasmachines en dito drogers. Maar......op het hele complex slechts 2 douches en toiletten. Nou hoor ik jullie denken: " Huh, hoe kan dat?" Jazeker, want je poedelen doe je in je eigen Mobile Home. Het zijn dan ook loeders van dingen, afmetingen van een touringcar zijn dan ook normaal. Bedoeld voor de Amerikaan die 6 maanden in het noorden en 6 maanden in het zuiden verblijft.
Deze dag hebben we educatief besteed: aan de monding van de Homosassaa rivier ligt het Homosassaa Wildlife Refuge Centre. Met een fluisterboot worden we naar het gebied van het wildlife gebracht, leuk tochtje met alligators, schildpadden, allerlei vissoorten, visarenden etc. In het centrum zelf zijn de Manatees, of rivierkoeien, de hoofdattractie. Imposante dieren die we ook onderwater konden zien in een soort aquarium. Het park is oorspronkelijk ontstaan door opvang van gewonde dieren, die zich niet meer in de natuur zouden kunnen handhaven. De rest van het park bestaat uit het gebruikelijke wild dat je ook in kleinere dierentuinen ziet.
Morgen gaan we voor de laatste keer verkassen en dan hopen we in Orlando terug te zijn.

• 04 Juni 2017 - 00:21

Greetje Punt. :

Dus de laatste leuke loodjes. Wat gaat het dan weer snel. Volgens mij is Jacqueline daar ook geweest op de boot met de alligators enz. Lijkt me wel eng maar zal we meevallen. Geniet nog van de laatste dagen. Hier komen jullie ook met mooi weer terug. Groetjes Coert en Greetje

• 04 Juni 2017 - 16:25

D.Mulstege:

Hoi lieve mensen. Even tijd om het prachtige verslag te lezen. Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin.het lijkt me daar geweldig. En wat vliegt de tijd he.nog een paar dagen dus nog even lekker genieten.hebben jullie onderbroeken genoeg bij je.want zo te lezen en wat jullie zoal beleven worden ze dagelijks wel nat.haha.wij wensen jullie nog veel plezier en wees voorzichtig en een hele goeie terugreis.groetjes en liefs van Dick en Jeanet.

• 04 Juni 2017 - 18:47

Truus:

Vanuit Oostenrijk genieten we van jullie verhalen. vandaag hebben we af en toe een buitje met een fikse onweersklap maar dat hoort bij de vakantie. Nog een paar dagen en jullie zijn met een koffer vol verhalen terug in het Hoge Noorden waar alles prachtig in bloei stond toen we donderdag vertrokken.
    Een goede terugvlucht en alvast een welkom thuis gewenst.
    Drewes en Truus.

• 05 Juni 2017 - 00:04

Wil Vd Berg:

Aan alles komt een eind. Nogmaals bedankt voor alle verhalen en een goede reis terug. Wij bereiden ons voor op de autorit naar Zeeland en dat is iets dichterbij dan Orlando.
    Er is post binnengekomen van o.a. Kadaster, maar alles is te overzien. Martens is veilig over en heeft nog erg veel werk te doen. Zij zijn nu op vakantie in Ommen en omgeving. Wij hebben inmiddels een kort bezoekje aan Veendam afgelegd. Aldaar is nog veel werk te verzetten. Wij zeiden tegen elkaar: zij liever dan wij.
    Groetjes vanaf Stedewaarts 83.

• 05 Juni 2017 - 16:54

Annemieke En Aarnoud.:

Hartelijk dank voor alle prachtige mooie verhalen die we met veel plezier hebben gelezen!
    Het zit er jammer genoeg alweer bijna op voor Jullie!
    Wat gaat de tijd snel!
    Geniet er nog even van daar en we wensen Jullie een goeie vlucht terug naar Düsseldorf
    En een goeie reis daarna naar Haren oftewel:naar huis!

Groetjes,

Annemieke en aarnoud.

• 05 Juni 2017 - 18:56

Jasper:

Wat gaat dat weer snel zoon vakantie . Vooral de tweede helft.
    Ik heb weer mee mogen genieten van jullie vakantie dankzij de mooie verslagen.
    Bedankt daar voor. Alvast een goede terugreis . Gaat vast beter dan de heenreis.
    Trump ziet buitenlanders liever gaan dan komen.
    Nog veel plezier in Seaworld.

Groet. Jasper

• 05 Juni 2017 - 22:47

Lina:

Nog een paar dagen,en dan begint de thuis reis.
    Ik heb genoten van alle verhalen.
    Volgens mij hebben de maanden van gedegen voorbereiding jullie niet teleurgesteld.
    En hebben jullie veel gezien en beleefd wat je hoopte te verwachten.hh
    Ik wens je nog een paar gezellige dagen en een voorspoedige terugreis .
    Tot gauw,groetjes Lina.