Dagboek deel 5 - Reisverslag uit Monongahela, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 5 - Reisverslag uit Monongahela, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 5

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

19 Mei 2017 | Verenigde Staten, Monongahela

Allereerst hartelijk dank voor alle leuke reacties van het thuisfront. We Stellen dat zeer op prijs!
Route 24 Brengt ons dichter bij de Great Smoky Mountains, een bergrug die dwars door enkele staten van Amerika loopt. De weg stijgt en het wordt een bocht, al bocht. Prachtig werk voor onze jongens. Als we aan de voet van de Blue Ridge Parkway zijn, zien we een stalletje met fruit, groente en .... Gekookte pinda's. We laten ons de kans niet voorbij gaan om ze te proeven en met een flinke hoeveelheid pinda's en een doos aardbeien gaan we verder. ( de peanuts waren trouwens maar zo zo Truus!). Bocht na bocht, na bocht volgt. Als we 'boven' zijn is het uitZicht fenomenaal. De Ridge Parkway is een 750 km lange weg en loopt van berg naar berg, door valleien, over bruggen, een weg zonder verstoring van reclameborden, winkels, benzinepompen, huizen etc. Alleen maar natuur en nog eens natuur.
De camping aan de voet van de Great Smoky Mountains is een echte natuurcamping: geen elektriciteit/ water, dus ook geen douches. ( wel norlmale toiletten hoor). We hebben een mooi plekje aan een riviertje. Genieten ten top!
Bij het Visitor Centre lopen we een gedeelte van de lange Oconoluftee-trail langs de rivier en door het bos: bloemen, vogels, vlinders, eekhoorns, kortom, voor de natuurliefhebber om zijn/haar hart op te halen. Bij het monument op het hoogste punt van de Smokys is het erg druk. Het is de plek, waar president Roosevelt in 1940 de Smoky Mountains tot Nationaal Park heeft verklaard. Tevens is het een plek waar de staten Noth Carolina en Tennessee elkaar ontmoeten. Een heerlijke zwempartij op de camping is de afsluiting van twee dagen volop natuur.
Een vrij lang traject volgt nu, maar brengt ons zonder problemen in Nashville, het hart van de country muziek. Maar daarover later meer. We zetten de klok weer een uur terug en hebben nu 7 uur verschil met het thuisfront.

• 20 Mei 2017 - 09:39

Martha En Henk:

Wat een mooie reis.
    En wat fijn dat we weer mee mogen genieten van jullie belevenissen.
    Geniet er maar volop van.
    Groeten van Henk en Martha uit Assen.

• 20 Mei 2017 - 11:33

Lina:

Weer een verslag vol belevenissen.
    Je kunt je hart ophalen met prachtige foto's maken van alles wat jullie beleven,Maria!!
    Geniet van deze avonturen.
    Ik ben ook benieuwd naar jullie belevenissen in Nashville!
    Groetjes Lina.

• 20 Mei 2017 - 19:02

Greetje Punt:

Wat zien jullie veel, fantastisch. Doordat wij ook met vakantie zijn reageer ik wat summier, ook Door beperkt WiVi alleen bij de receptie. Vind het geweldig dat jullie zo genieten. Ga jij nog zingen in Nashville ? Haha. Groetjes uit Portugal

• 20 Mei 2017 - 19:34

Drewes En Truus:

Jullie gaan toch wel van de muziek in Nashville genieten dit maak je maar een keer mee. Zijn jullie de zwarte beren al tegen gekomen? de boiled peanuts is ook niet mijn favoriet .
    De puppytest is zeer goed verlopen er bleken meerder hondjes geschikt te zijn voor therapie hondje. dus men kon nog kiezen op kleur.
    Geniet van jullie mooie tocht en in gedachten reizen we met jullie mee.
    Groetjes Drewes en Truus.

• 21 Mei 2017 - 08:54

Henk En Gina:

Wat weer geweldige verslagen, we genieten volop mee. Wij zijn druk met het voorbereiden van onze reis, morgen starten wij. Het weer lijkt goed te worden de komende dagen. Dat wordt ook weer genieten.
    Jullie goede reis verder en veel vakantieplezier.
    Groetjes Henk en Gina