Dagboek deel 3 - Reisverslag uit New Smyrna Beach, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 3 - Reisverslag uit New Smyrna Beach, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 3

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

15 Mei 2017 | Verenigde Staten, New Smyrna Beach

Bij het passeren van de staatsgrens naar Georgia gaan de hemelsluizen open en hoe?! We hebben een paar keer moeten stoppen ( ja hoor, op een parkeerplaats) omdat het haast niet mogelijk was om de weg goed te zien. De kust van Georgia is een waterrijk gebied en heeft vele fantastisch gebouwde hoge bruggen, waarvan enkele zo hoog dat grote containerschepen er met gemak onder door kunnen varen. De bodem is, ook als het niet regent, vrij drassig met grote moerasgebieden. ( inderdaad
Truus, je voelt de grond trillen). De Richmond Hill camping, vlak voor Savannah heeft een zwembad, maar op de paden en rondom de campers is het ook bijna mogelijk om te zwemmen als gevolg van de vele hoosbuien. Gelukkig is het de volgende dag droog en de hemel is wolkenloos. Na de koffie en de contacten met het thuisfront, want het is tenslotte Moederdag, gaan we naar Savannah. De hop on, hop off trolley brengt ons naar de mooiste plekken van het Historisch District. Savannah is nu een belangrijke containerhaven, maar een aantal eeuwen geleden was het een van de belangrijkste havens voor de invoer van .....slaven. De mensen uit West Afrika kwamen hier aan land na een verschrikkelijke reis en werden hier op de kades verkocht en verhandeld aan de plantagehouders. Tegenwoordig is Savannah een levendige groene stad met veel pleintjes en parkjes. De City Market is het trefpunt van muzikanten, terrasjes en eettentjes. Ons moederdagdiner bestond dus ook uit een pizza, ons aangeboden door de heren. De sfeer in het centrum is gezellig en ontspannen.

• 15 Mei 2017 - 19:46

Wil En Willy:

onze moederdag was gebak met koffie en prima weer. Heerlijk op ons terras in de zon en tussendoor sport gekeken. Voor jullie - misschien weet je het al - maar Feijenoord is kampioen geworden na een 3-1 winst op Heracles. Ajax dus wederom geen kampioen, maar wel woensdag 24 mei de finale van de Europaleague.
    Verder verloopt aan de Stedewaarts alles naar wens. Martens is inmiddels vertrokken en de nieuwe bewoners zijn druk doende met de renovatie van de woning. Met man en macht wordt gewerkt. De eerste dag stonden er 5 busjes. Vandaag slechts 3, w.o. de schilder en Electroworld. Ze hebben de carport inmiddels volledig dicht. een gele wand en daarnaast een deur.
    Nog veel plezier in de USA.

• 16 Mei 2017 - 15:51

Astrid Leiting:

Hallo vakantiegangers,
    Jullie beleven weer van alles. Leuk om op de hoogte te worden gehouden.
    Bij ons gaat alles goed. Vanavond ga ik met Jesse de avondvierdaagse lopen.
    Het is hier wat broeierig weer. Groeten van ons allen.

• 17 Mei 2017 - 00:40

LJ:

Leuk Savannah. Ben ik een dikke 10j geleden ook nog geweest, maar dat wist je natuurlijk nog wel.

Veel plezier verder.