Dagboek deel 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 2 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 2

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

13 Mei 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Na het bezoek aan het Kennedy Space Centre zetten we onze reis de volgende dag voort richting het noorden. De weg voert langs de Atlantische kust, maar van het water Zien we niet veel : een smalle reep bos/moeras ontneemt ons het uitzicht. Bij Daytona Beach mag je met de auto het strand op. Er wordt veelvuldig gebruik van gemaakt, maar wij durven het toch niet aan met onze 7-tonner. Wel zien we hier een glimp van het azuurblauwe water oppervlak. Daytona Beach is verder wereldbekend om zijn race circuit. Internet had ons geleerd dat er interessante tours georganiseerd worden en wel ja, waarom ook niet, wij boeken er een. Je komt hier ook maar een keer in je leven. Met een open treintje wordt je buitenom het circuit en over het binnenterrein gereden. De chauffeur geeft tekst en uitleg, maar ondertussen brullen de trainingsautos hun rondjes, dus verstaanbaar.?? We mogen een kijkje nemen in het zenuwcentrum van de media en volgen een instructiefilmpje die de coureurs ook verplicht zijn te volgen voor iedere race. Het plm 4 km lange circuit bestaat uit een ronde met een zeeeer schuin liggende baan. Het giga grote tribune gebouw is indrukwekkend en we konden de baan vanaf verschillende hoogtes bekijken. En de auto's maar brullen. Er werden en worden nog regelmatig auto-, motor-, en bikeraces gehouden. De camping in het Ocala Nat. Forest, Salt Springs, was een verademing. Rust, ruimte en vertier van vogels en andere beesten. Daar komt een mens weer van bij. St. Augustine is de volgende pleisterplaats. Het stadsbeeld wordt beheerst door het Castillo de San Marco's, een fort uit de 16e eeuw. In 1523 claimde Ponce de Leon , een Spanjaard, dit gebied en in 1568 wer het fort voltooid en was daarmee het eerste verdedigingswerk van de 'blanken' in Noord Amerika. Het historisch centrum heeft een aantal aantrekkelijke, goed bewaard gebleven of opgeknapte gebouwen, verder veel winkels met de gebruikelijke prullaria. De toeristenkermis werkt ook hier op volle toeren: veel winkeltjes, barretjes en restaurants. Ons smaakte op de camping de steaks en macaronischotel heerlijk ( was erg lekker Aaltje!). De luxe op deze camping is dat iedere plaats beschikt over een gas-barbeque, zo iets als bij ons de Weber- collectie, plus een houtskool BBQ. Ook heeft iedere plaats een tafel en prima stoelen op een verharde ondergrond. Super. Voor diegene die er in geïnteresseerd is: de temperatuur lag de afgelopen dagen ver boven de 30 graden, dus zweten was het wel.

• 13 Mei 2017 - 13:25

Henk En Martha Venema:

Tot nu toe komt ons dit bekend voor. Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben. Hier is het bijna 20 graden met af en toe wat lichte regen.
    Wij genieten fijn mee met jullie reis. Ga zo door.

Groeten van Henk en Martha

• 13 Mei 2017 - 14:26

Lina Jansen:

Dat ziet er spannend uit!
    Het mooie weer zit er hier ook aan te komen.
    Ik kan nog steeds geen copieen maken .
    Bij de vorige reis lukte dat prima.
    Geniet volop van jullie avonturen.
    Groetjes Lina

• 13 Mei 2017 - 16:25

Greetje Punt :

Wij reizen en genieten mee.

• 13 Mei 2017 - 16:52

Henk En Gina Wolters:

Geweldig wat jullie beleven, wij genieten mee. We kijken weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Henk en Gina

• 13 Mei 2017 - 18:45

Drewes En Truus :

Wat weer veel belevenissen , was jij het luie zweet nog niet kwijt Maria?? (grapje)
    Hoe is het met de luchtvochtigheid is het erg drukkend of valt het nog mee?
    Voel je ook de grond onder je voeten bewegen van de drassigheid af en toe?
    Een prachtige reis gewenst en we zien uit naar het volgende verslag van jullie allen.
    Groetjes Drewes en Truus.

• 13 Mei 2017 - 20:18

Henk Doets:

Wat het een geweldige ervaring moet het zijn om in een camper te mogen rijden van 7 ton. En dat je dan niet durft het strand op te rijden is begrijpelijk.

Zouden jullie ons mailadres willen toevoegen dan kunnen we mam op de houden van jullie geweldige reis. We wensen jullie nog een geweldige mooie reis toe.

Groetjes, Henk en Willy.

Mailadres: henk-willy@hotmail.com