Op weg naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Beaver Point, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Op weg naar de Rocky Mountains - Reisverslag uit Beaver Point, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Rocky Mountains

Door: J

Blijf op de hoogte en volg J

23 Mei 2012 | Verenigde Staten, Beaver Point

Wat was het koud vannacht! We besluiten om vanaf nu de dikke dekbedden in gebruik te gaan nemen. Vanaf Georgetown gaan we direct de bergen in.Via een zeer nauwe spectaculaire kloof komen we wederom bij een ski dorp, maar nu met gigantische hoge hotels, parkeergarages en dure winkels. Tot onze grote verrassing rijden we ploseling Nederland binnen! ! Een hoog in de bergen gelegen dorp dat in 1884 is gesticht door Nederlanders om de mijnbouw te ontwikkelen. We zien de townhall en gaan naar binnen. We moeten direkt het gastenboek tekenen en de burgemeester himself komt handen schudden en een praatje maken. De Peak to Peak Highway brengt ons naar Estes Park, aan de voet van de Rockies. Onderweg vele mooie houten huizen gezien, de meeste half verscholen in de dennenbossen. Vandaag laat zon voor het eerst een beetje verstek gaan en dat is voelbaar aan de temperatuur. Spruce Lake RV
park heet ons welkom. We zijn lekker vroeg en de dames gaan de was maar eens doen. Als we de was keurig aan de lijn hebben hangen komt de baas zeggen dat het niet mag!!!!! Nou ja, dan de camper maar vol hangen. Aly fabriceert een lekkere ovenschotel en voor de eerste keer op deze reis wordt er een kaartje gelegd.

• 23 Mei 2012 - 09:29

Lina:

Wat eengezellig reisverslag en wat een mooie foto's!
    Echt een kijkje in jullie bezigheden.
    Grappig als je iets tegenkomt met Nederland erop. je afkomst verloochend zich nooit hè.
    De burgemeester lijkt wel een beetje op onze nieuwe burgemeester van Haren. Dhr Bats.
    Trouwens missen jullie de hollandse kaas al? Ha, ha.

• 23 Mei 2012 - 19:48

LJ:

Nou, echt als een verrassing kan dat toch niet gekomen zijn, want ik had het je maandag al verteld ("als je Denver links laat liggen, of eigenlijk rechts, dan ..."). Maar toe maar.

He, hoe ervaren jullie de alledaagse dingetjes van reizen door de US? Zoals leuke of opmerkelijke dingen die je in de winkel of in een restaurant tegen komt? Koffie drinken, zoeken van de weg, rondrijden door dorpjes, rijden met de camper (wie is chauffeur?). Gekibbel over het vinden van de weg ("Nee Jan! Rechts, rechts, toe nou toch"). 'k Zie het voor me, maar hoor er niets over. Betalen met dollars (is het goedkoop of duur?), etc.

We horen het graag.

Groetjes

• 23 Mei 2012 - 20:23

Some classic names, there in Wyoming. Real frontier land. Voortrekkers

• 23 Mei 2012 - 20:34

LJ:

Werkt dat, die ribbels op de vluchtstrook tegen in slaap vallen?

• 24 Mei 2012 - 09:20

Trijn:

wat een verrassing nederland.Dat stond niet op jullie routekaart.

• 24 Mei 2012 - 13:22

Bart:

Dan de wasgoed maar aan de antenne hangen tijdens de volgende rit.

Jan , heb ji misschein nog een startkaart voor de 11 steden fietstocht voor komende maandag 28-05-12.
    Een collega van mij zoekt er nog een ( starttijd +/- 6.30 uur)