Dagboek deel 9 Natchez - Reisverslag uit Vidalia, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 9 Natchez - Reisverslag uit Vidalia, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 9 Natchez

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

29 Mei 2017 | Verenigde Staten, Vidalia

We duiken dieper het zuiden in, het wijde vruchtbare land onder Memphis verandert in bos ten zuiden van Vicksburg. Niet alleen de omgeving verandert, ook de temperatuur. Het wordt warmer en vochtiger.
Tijdens onze hele reis tot nu toe is het altijd een probleem geweest om de camper ergens te kunnen parkeren voor een korte stop: geen picknick/ parkeerplaats langs de wegen. Uiteindelijk is het ons altijd wel gelukt , want de goed gelovige Amerikanen ontvingen ons liefdevol op de parkeerplaats van een van de vele vele vele kerken die wel langs de wegen te vinden zijn. Maar langs de Natchez Tracé Parkway vinden we prachtige picknick plaatsen, inclusief BBQ faciliteiten.
Natchez is bekend om zijn mensions of antebellums, nog beter gezegd: de vele grote herenhuizen van de katoenplanters. Vele huizen zijn in de Burgeroorlog beschadigd, maar er zijn ook die bespaard gebleven zijn. De rijke katoenplanters( uitbuiters van de slaven, waar heb ik dat meer gezien??) bespaarden kosten noch moeite om de huizen met alle pracht en praal in te richten. We hebben een Tour van 4 huizen geboekt: Rosalie, Melrose, Stanton en Longwood. Grote imposante huizen, omgeven door prachtig aangelegde parken met schitterende oude bomen die behangen zijn met Spaans mos. Natchez was in de 19e eeuw de plaats met de meeste miljonairs. Door het wegvallen van de katoenteelt en handel na de Burgeroorlog was het snel afgelopen met de " Trumpjes" van toen.
Onze camping ligt aan de oevers van de Mississippi. We hebben uitzicht over het water en naar de enige verbindingsbrug in omgeving. De staatsgrens loopt door het midden van de rivier en zo hebben wij twee nachten door gebracht in de staat Louisiana. Het water van de Mississippi wordt gevoed door het smeltwater uit het noorden( in het voorjaar) plus de toestroom van vele andere rivieren. Op dit ogenblik is de waterstand zeer hoog. Zo hoog zelfs, dat een gedeelte van onze camping River View onder water staat. Toch wel een bijzonder idee om door het water van de Mississippi te lopen!

• 29 Mei 2017 - 09:11

Jan En Janneke Buring:

Prachtig Ria complimenten voor de mooie verslagen die je schrijft. We genieten ervan en houden onze moeder op de hoogte.
    Een vraagje aan Greetje Punt : Ben jij de vrouw van Kurt ( of Koert ) Punt die in Haren bij Hof heeft gewerkt????

Groetjes en nog veel plezier deze laatste 10 dagen van jullie schitterende reis
    groetjes Jan en Janneke

• 29 Mei 2017 - 14:16

Greetje Punt:

Ja Janneke dat ben ik.. Wij genieten ook mee met alle verhalen. Jan en Maria doen dat erg leuk.
    Wat weer veel belevenissen hebben jullie. Dat wordt heel wat rugzakken vullen met alle herinneringen. Wij zijn inmiddels weer thuis uit Portugal. Uit de tropen in de tropen. Geniet nog van de resterende 10 dagen. Groetjes Coert en Greetje

• 29 Mei 2017 - 19:23

Astrid Leiting:

Hallo vakantiegangers, mooi geschreven hoor al die verslagen en leuke foto's.
    wij wensen jullie nog heel veel plezier.
    Groeten van Bart-Jan, Astrid, Nienke en Jesse

• 31 Mei 2017 - 19:32

Lina:

Weer een heel mooi verslag.
    Best interessant om even een kijkje te nemen in die landhuizen uit die tijd en de tuinen.
    We kunnen ons dat niet meer voorstellen hoe dat ging met de slavenhandel en de zeer rijke beheerders.
    Geniet van het vervolg van de reis en de belevenissen.
    Groetjes Lina.

• 03 Juni 2017 - 00:04

Wil Vd Berg:

jullie genieten volgens de verslagen, maar wij genieten ook van de verslagen en vooral van het mooie weer, dat in Nederland is. Tot 30 graden deze week gehad. De Pinksteren wordt koeler, maar nog steeds goed.
    Geniet nog enkele dagen en goede reis terug.