Dagboek deel 8 Memphis - Reisverslag uit Hawkinsville, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 8 Memphis - Reisverslag uit Hawkinsville, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 8 Memphis

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

26 Mei 2017 | Verenigde Staten, Hawkinsville

Het Statepark in Chickasaw was een weldaad van rust na alle muziek in Nashville. Maar na het eten bij het knetteren van het kampvuur kwam ook bij ons de zanglust naar boven en menig "oud" liedje werd in canon gezongen.
Memphis is bekend geworden door Elvis Presley. Aan de Elvis Presley Boulevard ligt het landhuis Graceland, de thuishaven van deze fenomenale zanger en grondlegger van de Rock and Roll periode. Na de dood van Elvis werd het huis opengesteld voor publiek. Een goed georganiseerd bedrijf die duizenden mensen rondleidt. Met busjes worden we van het ticketgebouw naar Graceland vervoerd, waar ieder een koptelefoon en een soort IPad krijgt die je door het hele huis heen leidt met informatie en beelden. De vele tentoonstellingen in de andere gebouwen, de films die overal vertoond worden, de muziek die je hoort: wij ouwetjes waren even weer terug in de sixties.
Memphis is gesitueerd aan de machtige Mississippirivier, een rivier die in het uiterste noorden van de Verenigde Staten begint en eindigt in het zuiden in de golf van Mexico (de lengte is.....opzoeken op internet voor de liefhebber ((LJ?)). We hebben een plekje gereserveerd op een raderboot. De afstand van het Fuller Statepark naar de plek waar de boot ligt aangemeerd werd ons afgeraden om met de camper te gaan. Dus gevraagd of een taxi ons kan ophalen om 13 uur. Om half twee nog geen taxi. De tijd begint te dringen. Goede raad is duur: als een gek de camper afgekoppeld van water en elektriciteit, alle kopjes en rommeltjes in de kastjes gesmeten, de juffrouw van de Tom Tom ingeschakeld. Toch nog mis gereden en de brug over, verroest we zitten in de staat Arkansas, weer terug en he he, eindelijk gevonden. In de strooooomende regen naar de boot gerend. Gelukkig wordt het snel droog en we kunnen op het dek van de 'ouwe' raderboot genieten van de boottocht en het fantastische uitzicht op de sky-line van Memphis.

• 26 Mei 2017 - 07:09

Tip van de dag: Gebruik Uber

• 26 Mei 2017 - 09:51

Jan Warring:

Hoi vrienden,
    Heb ik deel 7 gemist? Zou kunnen. Lig sinds maandag jl. in het WZA. Problemen met de ICD.
    Ga straks per ambu naar UMCG en er wordt maandag een nieuwe ICD geplaatst. Waarschijnlijk dinsdag weer naar huis. Weg mijn mooie reis naar Duitsland!
    Ik zeg jullie dank voor het laten meegenieten van jullie super vakantie. Ik kijk uit naar deel 9. Groetjes van Jan.

• 26 Mei 2017 - 16:23

Truus Van Dijken:

Dag Lieve Luitjes
    Wat weer een enerverende reis in de stromende regen zijn jullie inmiddels weer droog? We genieten van jullie verhalen . Gisteren de de clubmatch van de Lagotto Romagnolo bezocht in Volkel op het terrein van de KC Uden dit was een zeer goede locatie ze hadden vanwege het warme weer ruim 25 graden sproeiers en badjes voor de honden geregeld. Groetjes en een fijne reis verder.
    Drewes en Truus.

• 26 Mei 2017 - 17:42

Lina:

Heb je geen dagboek nr 7?
    Ik ga er van uit dat de volgorde van de reis klopt.
    Wat een interessant en spannend verhaal over jullie bezoek aan Grace Land!
    Ik zie het in gedachten voor me hoe de spanning oploopt als de taxi niet op de afgesproken tijd komt en hoe jullie dan met de camper gaan.
    Ik heb respect voor de mannen die dat klusje dan klaren!!!
    Ik zal de Missisippi route op zoeken op de kaart.
    Ook bijzonder zo'n tocht met een rader boot!
    Veel plezier op het vervolg van jullie eenenverende tocht.
    Groetjes Lina.

• 26 Mei 2017 - 23:49

Greetje Punt :

Hoi wereldreizigers, hoe was Grace Land, ben benieuwd. Wij zijn net terug uit Portugal en hebben het ook leuk gehad. Jullie zien wel heel erg veel. Yvonne' heeft een herderpup en is met hem voor de 1ste keuring geweest, Jesse gaat met hem op training en ja hij wordt 1ste, hij had de aanroep heel goed gedaan. De rest natuurlijk ook. Waar gaat de reis verder naar toe. Ik geniet weer van de verhalen. Spanning om een taxi enz. Schitterend waar je later om moet lachen. Geniet verder van jullie fantastische reis.

• 28 Mei 2017 - 12:53

Annemieke Ebels :

Hoi wereldreizigers!

Wat weer een mooi verslag van jullie over memphis
    Wel jammer en vervelend voor jullie dat dus die taxi niet kwam opdagen We genieten van jullie verhalen en belevenissen Erg
    Leuk om te lezen! Geniet ze verder en nog veel plezier met alles!
    Liefs en groetjes,
    Van annemieke en aarnoud.