Dagboek deel 6 Nashville - Reisverslag uit Monongahela, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Dagboek deel 6 Nashville - Reisverslag uit Monongahela, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Dagboek deel 6 Nashville

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg J

22 Mei 2017 | Verenigde Staten, Monongahela

Een 'luierdag' volgt. Het is warm, we zitten wat onder de bomen, soezelen wat. De dames draaien een wasje. Grote machines in rijen opgesteld, de droogtrommels zijn zo ruim dat je er bijna met twee personen in kunt rondwentelen. Geen enkele was mag buiten drogen, dus geen gebruik maken van zon en wind. In de loop van de middag betrekt de lucht en tegen de tijd dat we naar de Music Hall gaan, stortregent het. Gelukkig brengt de shuttle ons naar het Nightlife Theatre. De wachtruimte is behangen met foto's en gouden platen van bekende en minder bekende country zangers. Om 6 uur begint het diner-buffet. Het was een werkelijk lekkere Amerikaanse hap. De show die volgt wordt uitgevoerd door verschillende zangers en zangeressen die songs brengen van ons bekende en onbekende zangers: Elvis, Johnny Cash, Tammy Whynette, Dolly Parton etc. De sfeer is ontspannen. Na afloop worden er uiteraard cd's verkocht en andere prullaria. Doordat we lang moesten wachten op de taxi en het nog steed regende dat het goot, werden we getrakteerd op een toegift van een zanger uit Texas voor ons vieren inclusief een drankje. Vriendelijk en gastvrij Amerika!
Op zondagmorgen brengt de shuttle ons naar Down Town Nashville, de muziekstad. En die naam verdient het met recht!! Zoals menig stadje een historisch centrum heeft, zo heeft Nashville een centrum louter en alleen bestaande uit bars, restaurants, restaurants en bars en allen met live-music. Vanaf smorgens 10 uur tot snachts 2 uur. De eventuele 'etalages' zijn open en daarin zit het bandje vrolijk te musiceren. Overal klinkt muziek. Veel vrolijke uithangborden in de vorm van gitaren, violen etc nodigen je uit om binnen te komen. Geen eettent zonder country life music. Een vrolijke boel! Het Johnny Cash Museum wordt druk bezocht, evenals de Music Country Hall of Fame. Moe, met een overlading aan geluid keren we terug op de camping en wat krijgen we daar? Life muziek in de buitenlucht. Wat een dag, wat een genot.

• 22 Mei 2017 - 08:33

Jan Warring:

Jullie moeten wel een heerlijke tijd hebben. Vast ook de mooie songs San Quintin en My name is Sue gehoord. Geniet en heel erg fijn dat ik/wij mee kunnen genieten. Veel plezier.

• 23 Mei 2017 - 12:06

Wilvdberg:

Onze boeren zitten te springen om water. Het is hier prachtig weer. A.s. Vrijdag verwacht men tropische temperaturen, plm. 30 graden. Het gaat jullie naar wens, dus houden zo. Prettig nieuws in ieder geval.

• 23 Mei 2017 - 20:02

LJE:

Hoe noem je een vrouw in een droogtrommel??