Yellowstone - Grand Teton - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Yellowstone - Grand Teton - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Yellowstone - Grand Teton

Door: J

Blijf op de hoogte en volg J

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De laatste dag in het Yellowstone Park. We hebben jullie al verteld van de vele 'modderpotten' . Nu is het de beurt aan de geisers. De eerste die we aandoen is Norris geiser. Een gigantisch groot oppervlak bestaande uit vele blubberende, stomende gaten in de grond. Het is het publiek gemakkelijk gemaakt om alles goed te kunnen bekijken, want door het hele gebied zijn boardwalks gemaakt en je kunt kiezen uit meerdere routes en afstanden. De zon is onze metgezel dus het aanschouwen van alles is weer een feest. De hele ochtend zijn we aan het 'hoppen' : van de ene naar de andere geiser, maar geen enkele is gelijk. De omgeving is prachtig. In de Gibbonriver staan veel mannen te vliegvissen. Regenboog forel wordt er gevangen. Het hoogtepunt komt aan het einde: de Old Faithful geiser. Een gigantisch 'dorp' is er omheen gebouwd: visitor centrum, winkels, hotel, grote ruime parkeer plaatsen, educatiecentrum. Als je het bezoekerscentrum doorloopt, loop je recht op de Old Faithful af. Je houdt het niet voor mogelijk: honderden banken in een halve cirkel gebouwd, natuurlijk met goed uitzicht op Kwatta. En wat is Kwatta: een geiser die om de 90 minuten een fontein van 30 meter heet water de lucht in spuit. (dat lukt onze mannen niet meer, zeggen ze zelf). We zitten (uiteraard...) op de eerste rij en hebben een uitstekend gezicht op de dingen die komen gaan. We wachten en wachten...er wordt getwijfeld of het gaat gebeuren. En ja hoor, daar komt het. Net als bij vuurwerk: de oh's en ah's klinken rondom. Zo'n vijf minuten duurt de voorstelling en de kleine duizend mensen druipen zeer tevreden weer af, op weg naar de volgende.
Wij gaan richting het zuiden en verlaten het Yellowstone National Park met een tevreden gevoel: de 500 kilometer die we hebben moeten omrijden om er te kunnen komen zijn beloond!!
Grand Teton NP begroet ons weer en in Colter Bay Campground vinden we een mooi plekje in het bos. Helaas geen ' fire pit' om een vuurtje te stoken. Dus de biefstukken maar op het gas klaar gemaakt. Aardappelen en boontjes er bij en zo genieten we doordeweeks weer eens van een zondagsmaal door Aly in elkaar gedraaid.

• 01 Juni 2012 - 18:57

Lina:

Sorry, ik kon een paar dagen jullie belevenissen niet lezen, want ik had een logee.Maar ik heb zojuist alle verslagen en foto's op mijn makkie gelezen en bekeken. Het is net een heel spannend boek, en met kramp in mijn maag was ik bang dat de fotograaf, Maria?, de kamper niet terug kon vinden. Wat heb je er veel voor over om een beer te zien of ander wild.Tjonge ,tjonge wat een prachtig park en wat geweldig die hoge geisers.En Maria... voor je het juiste moment te pakken hebt om die ene foto te maken, dan is het...even wachten nog....even wachten nog... en dan.....gelukt!!! hoera!!!