Yellowstone (nog) niet gelukt - Reisverslag uit Dubois, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Yellowstone (nog) niet gelukt - Reisverslag uit Dubois, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Yellowstone (nog) niet gelukt

Door: J

Blijf op de hoogte en volg J

28 Mei 2012 | Verenigde Staten, Dubois

Heel vroeg loopt vanmorgen de wekker af: we willen op tijd in het Yellowstone Park komen, een plaats bespreken en dan verder gaan rondkijken. Het is koud, maar droog. Het is een rustige weg en we hebben weinig of geen tegenliggers. We klimmen en de wolken komen dichterbij. De wolken gaan een beetje lekken en we naderen de gate:TOEGANG GESLOTEN !!!!!! De pas verderop is door sneeuwval gesloten. Potverdorie, en wat nu? De kaarten komen op tafel en we besluiten terug te keren naar Cody, want wachten is geen optie. Bedenk dat het Yellowstone slechts vier toegangspoorten heeft. En dat de gates vele honderden km van elkaar verwijderd liggen. We besluiten naar het zuiden te rijden en proberen via het Grand Teton Nat. park weer omhoog te rijden. Het is vandaag 28 mei en dat is in Amerika Memorial Day, te vergelijken met onze 4 mei viering. De scholen en overheidsgebouwen zijn dicht ( de supermarkten natuurlijk niet want die zijn 7 dagen per week open). Onderweg zien we een herdenkings plechtigheid voor de ' gevallen veteranen' : militairen in donkerblauw uniform met witte petten, de geweren naar boven gericht voor de saluutschoten. Veel mensen er rondom en overal zien we de Amerikaanse vlag halfstok hangen. De route is niet erg schokkend, af en toe wat wild gespot. De mannen wisselen elkaar regelmatig af met rijden, onderwijl, als echte boerenzonen over het vee en alles wat daar mee samen hangt kletsend. Vele figuren uit Eelde, Zuidlaren, Tynaarlo en omgeving passeren de revue. In een piepklein plaatsje wordt getankt en kaartjes gepost. Geweldig, het was een postkantoortje uit de jaren 30 van de vorige eeuw zoals je in Western films ziet. De telegraaf machine ontbrak nog. Heerlijk om te zien. Tegen 5 uur vinden we een kampeerplek, en wat voor een. In de middle of nowhere rijden we Longhorn Ranch RV resort op. Een juweel van een plekje aan de rivier, schitterend nieuw toiletgebouw, de herten lopen rondom de camper, de zon schijnt weer. We zijn een dag en ruim 500 km verder.

• 29 Mei 2012 - 06:12

H&M Venema:

Hallo vakantiegangers,

Wat makkelijk voor ons om met jullie van uit onze luie stoel mee te reizen.
    En zo goedkoop.
    En wat leuk om elke dag weer wat van jullie te horen. Nog veelplezier samen.

Groeten van Henk & Martha Venema.

• 29 Mei 2012 - 06:57

Lina:

Was de pinksterdagen bij Elly, maar ben weer helemaal bij gelezen en gekeken.
    Maar goed dat jullie zo op alle seizoenen bent voorbereid, maar toch....bibber de bibber!
    En dan na zo'n lange reisdag weer op zo'n fijne camping uit te kunnen rusten en genieten.Geweldig!
    Ik reis weer mee hoor.Goede reis en veel plezier.