Buffalo Bill - Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Buffalo Bill - Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Buffalo Bill - Cody

Door: J

Blijf op de hoogte en volg J

27 Mei 2012 | Verenigde Staten, Cody

De regen van gisteravond heeft zich de hele nacht voortgezet. Maar gelukkig, als we wakker worden is het droog en de lucht is opgeklaard. Buffalo ligt aan de voet van de Big Horn Mountains. Onze weg zal ons dwars door het gebied brengen. De camper klimt al gauw hoger en we genieten van het parkachtige landschap. Het is de laatste dagen koud geweest en de neerslag op deze hoogte was geen regen maar sneeuw. We wanen ons in Oostenrijk op wintersport en genieten volop. Als we op de Powder River Pass ( hoogte 3000m) zijn, stappen we uit. Jas aan, sjaal om, handschoenen aan ( ja, ja, we zijn op alles voorbereid!!). Foto's nemen is nu geen pretje, want de wind is hard en ijzig koud. Maar genieten doen we wel!!
De afdaling is veel ruiger, net als de snel stromende rivier en zoals overal, met weinig verkeer. Als we een mooie plek zien maken we een koffie-pauze. Net op tijd, want het duurt niet lang meer en het berglandschap maakt plaats voor....woestijn. Wat zit de wereld toch vreemd in elkaar. Hier zien we weer de ja-knikkers voor de oliewinning. In een klein schietdorpie gaan we naar de supermarkt. In Amerika zijn de winkels ook op zondag open. We nemen een extra voorraad, want we zijn op weg naar het Yellowstone Park en daar verwachten we geen winkels. Met twee volle karren met boodschappen komen we bij de camper terug. Als we de weg naar Cody oprijden zien we een weids landschap voor ons. In zo'n ruimte heb je een prachtig zicht op de wolkenlucht. Op een gegeven moment zien we links van ons een pikzwarte lucht aankomen terwijl we aan de andere kant de zon zien schijnen. Het duurt niet lang meer of er barst een flinke hagel/ natte sneeuwbui los. Niet ieder van ons krijgt dit natuurgeweld mee, want bij Roelof zijn de luiken dicht gevallen. Het gesnurk overstemt bijna het gekletter van de hagel!
Ponderosa Campground in Cody heeft plek voor ons. Bij de receptie krijgen we uitgebreid informatie over de mogelijke bezienswaardigheden. We kiezen voor het Buffalo Bill Historical Centre, een museum dat zeer hoog aangeschreven staat. De figuur Buffalo Bill is o.a. goed voor ons tot leven gekomen. William F. Cody: cowboy, entertainer, schrijver, acteur is dezelfde figuur als Buffalo Bill. De plaats Cody is een hommage aan deze figuur. De afdeling van het Yellowstone Park geeft veel informatie over de ecologie, dieren - en plantenwereld. Morgen zullen we dit met eigen ogen gaan aanschouwen. Tenminste: als we het park binnen kunnen komen. De sneeuwval van de afgelopen dagen heeft er voor gezorgd dat de toegang twee dagen afgesloten is geweest! We zijn er ook niet zeker van of we de eerste dagen over internet kunnen beschikken. Dus wanhoop niet als het wat langer gaat duren.

Note. We zijn erg blij met de reacties van jullie!
Voor Trijn: hartstikke goed van je hoor!! Zie je wel dat je het kunt!

• 28 Mei 2012 - 15:58

Omi Jan En Janneke:

Omi is hier (2 e Pinksterdag) en we hebben uitgebreid jullie verslagen gelezen en de mooie foto,s bewonderd.
    Zijn blij dat het zo goed gaat- blijf er van genieten. Hier ook alles ok.
    Nog veel plezier
    Omi.

• 28 Mei 2012 - 19:02

Wilvdberg:

en zo maak je van alles mee; dat is vakantie; gelukkig heb je elkaar om te warmen.
    Sportnieuws: Nederland verliest met 2-1 van Bulgarije in de allerlaatste minuut.