Estes Park - Guernsey - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu Estes Park - Guernsey - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van J Ebels - WaarBenJij.nu

Estes Park - Guernsey

Door: J

Blijf op de hoogte en volg J

24 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

We verlaten de camping aan de forellenvijver en volgen de Big Thompson River richting Loveland. Het is een prachtige weg langs een wild stromende rivier door een nauwe kloof. Vissers trotseren de stroming en staan soms midden in de rivier om een vis aan de haak te slaan. Bij Loveland draaien we de Interstate 25 (autosnelweg) op naar het noorden. Het landschap verandert van bergachtig naar grote grasvlakten met kudden koeien. We hebben zelfs echte "cowboys" aan het werk gezien: gezeten op hun paarden werd de kudde door hen bijeen gedreven. Ook het weer verandert, de lucht wordt grijs en het begint zelfs te regenen. De wind wakkert aan en schudt aan de camper. We verlaten Colorado en rijden Wyoming binnen. En gelijk wordt het verkeer een stuk rustiger. Lange rechte wegen, weinig verkeer, grauwe lucht: het geeft een desolate indruk. Het Guernsey State Park is voor vandaag de eindbestemming. De verwachtingen zijn niet zo hoog gespannen, maar zie, voor 17 dollar ( plm. 13 euro) mogen we zelf ergens in het gebied een plek uitzoeken! Nou mensen, geloof ons, het was fantastisch. Het park bestaat uit een groot (stuw-)meer omgeven door een schitterend bergachtig natuurgebied. We vinden een plek dichtbij het water, picknicktafels en barbeque erbij en de camper zelf staat op een betonplaat. Rondom bos met veel zingende vogels en timmerende spechten. Zodra we uitgestapt zijn begint de zon te schijnen en de temperatuur stijgt. De korte broek gaat weer aan en we maken een heerlijke wandeling door het bos. We zien veel bloeiende cactussen en we genieten van alles met volle teugen. Surplus: we hebben het hele park voor ons alleen!! De mannen steken de BBQ aan met o.a. de in het bos bij elkaar gesprokkelde dennenappels en de gekochte houtblokken: ze zijn weer net kleine jongens die een fikkie stoken. Als we lekker aan de picknicktafel zitten de eten trekt de lucht weer dicht, de wind zet op en het duurt niet lang meer of we moeten naar binnen: het eerste onweer dooft ons vuurtje. De kaarten worden geschud en we genieten van de fijne muziek door onze dj uit Tynaarlo samengesteld. Een dag met veel variatie is ten einde!

• 24 Mei 2012 - 22:44

Jan Warring:

Ik geniet van jullie verhalen. Een hele goede auteur, die vast naar een hamer wilde zoeken om met de spechten mee te timmeren. Lieve vrienden geniet zo heerlijk verder, dat wens ik jullie. Ik ga nu naar bed want morgen voor mij een zware dag. Duitsland roept! het weer is hier prima, voor mij veel te warm.

• 24 Mei 2012 - 22:47

Jan Warring:

Maria, prachtige foto van die bloeiende cactus. Foto 3: lijkt alsof je iets te diep in het wijnglas hebt gekeken. Hihihi.

• 25 Mei 2012 - 08:53

Lina:

Wat doet Maria daar? Ook een forelletje vangen?
    Wat is Amerika toch een verrassend land! Ik geniet met volle teugen van
    jullie reisverslagen.